FROM VENICE TO ORIENT PART II ANTIQUE ART WORKS.

272

Painting. ANDREOLO. L’edicola sulla spiaggia.

EUR 300,00
Base d'asta
EUR 1.800,00 / 2.000,00
Stima

Descrizione

Painting. ANDREOLO. L’edicola sulla spiaggia.
 
Aldo ANDREOLO
1926

L’edicola sulla spiaggia.

Olio su tela, 350x500 mm. Firmato in basso a destra. In cornice. Buono stato di conservazione. 

Aldo Andreolo è nato a Venezia. La sua pittura, sempre condotta sul filo di una riconoscibile matrice figurativa, s’identifica con una personalissima e ormai nota iconografia, in cui spiccano le sue enigmatiche edicole. 
Allievo di Giuseppe Cesetti all'Accademia di Belle Arti di Venezia, si diploma in pittura nel 1949. Nello stesso anno vince il Premio Angiola nel Concorso dei Giovani e viene invitato alla Rassegna di pittura italiana contemporanea al Museo Correr di Venezia, dove le sue opere figurano accanto a quelle di Boccioni, Carrà, De Chirico, Modigliani, Morandi, Sironi e altri maestri della pittura italiana del ‘900. Sul finire degli anni Cinquanta Andreolo approda a una pittura espressionistico-gestuale, fortemente materica, Nature morte, Tetti di Venezia. Verso la fine degli anni Sessanta la sua pittura, abbandonate le cromie dense e chiassose del periodo precedente, si attesta su posizioni che inclinano a una sorta di “realismo magico”, intriso di suggestioni metafisiche. Nascono così i cicli delle Automobili abbandonate e delle Edicole, ai quali fanno seguito le Spiagge e le Attese. 
L'artista veneziano ha partecipato a centinaia di mostre in tutto il mondo. Ha esposto, oltre che in Italia, a Londra, New York, Los Angeles, Tokio, Parigi, Ginevra, Basilea, Monaco di Baviera, Mannheim, Lubecca, L'Aja, Bruxelles, Vienna. Le sue opere figurano in importanti collezioni private e pubbliche, fra cui il museo Ca’ Pesaro di Venezia.
Bibliografia: Marcello Venuroli. Fra cielo e terra Aldo Andreolo.

Condition Report

Oil on canvas with frame, 350x500 mm. Signature on the right lower. Nice condition.

Aldo Andreolo was born in Venice. His painting, always conducted on the edge of a recognizable figurative matrix, is identified with a very personal and now well-known iconography, in which his enigmatic female figures stand out in perpetual waiting, absorbed in long meditations or intent on scanning the horizon.

A pupil of Giuseppe Cesetti at the Academy of Fine Arts in Venice, he graduated in painting in 1949. In the same year he won the Angiola Prize in the Youth Competition and was invited to the Review of contemporary Italian painting at the Correr Museum in Venice, where his works appear alongside those of Boccioni, Carrà, De Chirico, Modigliani, Morandi, Sironi and other masters of Italian painting of the '900. At the end of the fifties Andreolo arrives at an expressionistic-gestural painting, strongly material, Nature morte, Tetti di Venezia. Towards the end of the sixties his painting, having abandoned the dense and noisy colors of the previous period, settles on positions that lean towards a sort of “magical realism”, imbued with metaphysical suggestions. This is how the cycles of abandoned cars and newsstands were born, followed by Beaches and Waits.

The Venetian artist has participated in hundreds of exhibitions around the world. In addition to Italy, he has exhibited in London, New York, Los Angeles, Tokyo, Paris, Geneva, Basel, Munich, Mannheim, Lübeck, The Hague, Brussels, Vienna. His works appear in important private and public collections, including the Ca 'Pesaro museum in Venice.

Condition Report: For inquiries, detailed condition report and additional images please mail to info@badoemart.it.

Bibliografia

Marcello Venuroli. Fra cielo e terra Aldo Andreolo.
Property from an Italian private collector.
gio 15 Ottobre 2020
Orari Asta
Palazzo Del Capitanio Via dei Soncin, 25 info@badoemart.it www.badoemart.it

PADOVA

Sabato 10                 10-18

Domenica 11            10-18

Lunedi 12                 10-18

Martedi 13                10-18